Smak dzieciństwa to dla wielu z nas słodycz waty cukrowej, aromat letnich owoców, wypieków naszych ukochanych babć oraz soków i domowych kompotów. Niestety, te ostatnie coraz częściej na naszych stołach zastępowane są przez inne, zazwyczaj niezdrowe napoje. Dla naszych pociech kompoty i pełnowartościowe, niesłodzone soki mogą stanowić doskonałe uzupełnienie odpowiednio zbilansowanej diety. W dzisiejszym artykule poruszymy temat owocowych napojów, które możemy bezpiecznie podawać naszym najmłodszym.

Napoje dla maluchów – pełnowartościowe soki
Wybierając soki dla dziecka, powinnyśmy uważnie czytać ich etykiety

Wybierając soki dla dziecka, powinnyśmy uważnie czytać ich etykiety (Źródło: www.1000dni.pl)

Wybierając dla malucha sok, powinnyśmy przede wszystkim postawić na jego wysoką jakość. Najlepiej jest zdecydować się na soki, które zostały wyprodukowane z myślą o najmłodszych (https://pl-pl.facebook.com/bobofrut/). Takie napoje mają na załączonej etykiecie następujący napis: środek spożywczy specjalnego przeznaczenia żywieniowego. Dzięki takiej informacji na opakowaniu, zyskujemy pewność, że kupujemy dla naszej pociechy soczek wyprodukowany z przebadanych owoców. Co więcej, zostajemy w ten sposób zapewnione, że zakupiony przez nas produkt, to sok bez cukru i substancji konserwujących. Pamiętajmy jednak, aby nie podawać dziecku więcej niż 200 ml takiego napoju na dzień, ponieważ spożywany w nadmiarze, może on zaburzyć apetyt malca.

Domowe kompoty
Kompot to zdrowy napój owocowy, który możemy przygotować we własnej kuchni

Kompot to zdrowy napój owocowy, który możemy przygotować we własnej kuchni (Źródło: www.ptrzetwory.com)

Domowe kompoty – pod warunkiem, że nie są zbyt długo gotowane – są źródłem wielu cennych witamin, służących zdrowiu naszych pociech. Co najważniejsze, napoje te są także pozbawione sztucznych barwników coraz konserwantów. Czy samodzielne wykonanie kompotu jest trudne? Wcale nie. Wystarczy, że zagotujemy duży garnek wody, w międzyczasie myjąc, obierając i krojąc na grube kawałki surowe owoce, takie jak: jabłka, gruszki lub maliny. Na koniec owoce te musimy wrzucić do wrzątku i gotować przez kilkanaście minut.

Podając napoje naszym pociechom, powinnyśmy wybierać produkty, które przysłużą się ich zdrowiu i prawidłowemu rozwojowi. Odpowiednimi napojami owocowymi dla maluchów są pełnowartościowe soki, pozbawione cukru, konserwantów i przygotowywane z przebadanych owoców. Alternatywą dla takich soczków są domowe kompoty, które z łatwością możemy przygotowywać samodzielnie, wykorzystując do tego celu owoce sezonowe.