Większość dietetyków zaleca, aby do każdego posiłku dodawać warzywa. Wbrew pozorom to nie takie trudne, a może wzbogacić smak dobrze znanych potraw, jak chociażby owsianki. Wystarczy dodać do niej nieco startej marchewki. Dlaczego to takie ważne?

Warzywa to samo zdrowie

Przede wszystkim dlatego, że wspomagają proces odchudzania, a gdy nie mamy problemów z wagą, to ułatwiają jej utrzymanie. To zasługa m.in. zawartego w nich błonnika, który reguluje pracę układu trawiennego, a także zapobiega napadom głodu. Poza tym warzywa są bogate w substancje zwalczające wolne rodniki. Te mikroskopijne cząsteczki potrafią być bardzo niebezpieczne dla nas z dwóch względów. Osłabiają pracę układu odpornościowego. Po drugie przyspieszają procesy starzenia skóry. Co jeszcze zawdzięczamy warzywom? Niektóre z nich, jak na przykład cebula, soja czy fasola doskonale radzą sobie z wszelkimi stanami zapalnymi w naszym ustroju. Z kolei warzywa kapustne – takie jak jarmuż, brukselka, kalafior, kapusta – hamują rozwój komórek nowotworowych. Soja i fasolka edamame wspomagają równowagę hormonalną u kobiet w czasie menopauzy. Marchewka natomiast wspomaga wzrok i budowanie tarczy obronnej organizmu.

Jak sprytnie przemycać warzywa w rozmaitych daniach?

Możemy je dodać do soków owocowych lub modnych ostatnio smoothie. Odrobina startej marchwi czy selera naciowego ożywi smak twarożku do kanapek lub nadzienia do omleta czy naleśników. Dobrym pomysłem mogą być też frytki warzywne, które przygotowuje się identycznie, jak te z ziemniaków. Z tą różnicą, że robimy je w piekarniku, dzięki czemu stają się mniej kaloryczne.