Dieta dziecka, między drugim a czwartym rokiem życia, składa się z szerokiej gamy dań. Maluch może bowiem jeść już zdecydowaną większość dostępnych pokarmów, które jednak nadal wymagają odpowiedniego przygotowania. W związku z tym, że w tym okresie dziecko zaczyna biegać, skakać, staje się aktywne społecznie, dojrzewa jego układ odpornościowy i kształtują się jego gusta kulinarne – co niestety zwykle przynosi ze sobą problemy z apetytem – musisz z rozwagą dobierać produkty, jakie znajdą się w jego diecie. Co zatem powinna w sobie zawierać odpowiednia dieta dla dwulatka, trzylatka i czterolatka?

Niezbędne składniki odżywcze

Warzywa i owoce powinny być ważnym elementem diety twojego dziecka

Źródło: www.ro.com.pl

Jako mama dziecka, które ukończyło już pierwszy rok życia, powinnaś wybierać dla swojej pociechy produkty mało przetworzone, z dużą ilością potrzebnych jej składników pokarmowych. Pamiętaj o tym, by warzywa i owoce podawać maluchowi pięć razy dziennie. Co więcej, zwracaj uwagę na to, by dieta twojej pociechy była bogata w pieczywo pełnoziarniste oraz produkty zawierające białko i wapń, do których zaliczają się między innymi: mleko, kefir, jogurt i maślanka. Ponadto, podawaj dziecku kilka razy w tygodniu jajka, będące źródłem bardzo potrzebnego kilkulatkowi białka, żelaza i witaminy E. W tym okresie warto, abyś karmiła malucha również sałatkami z dodatkiem oleju oraz oliwy z oliwek, a także raz lub dwa razy w tygodniu podawała mu rybę. Dania z drobiu przygotowuj dla niego co 2 – 3 dzień, natomiast posiłki z chudego czerwonego mięsa 2-3 razy w tygodniu. W celu dodatkowego uzupełnienia witamin, niezbędnych dla odpowiedniego rozwoju twojego dziecka, między drugim a czwartym rokiem życia możesz podawać mu również suplement diety Vibovit Bobas (http://www.vibovit.pl/produkty/vibovit-bobas/), zawierający w swoim składzie witaminę C, B6, A oraz D.

Chude czerwone mięso możesz podawać malcowi w formie pulpetów

Źródło: www.polki.pl

Pamiętaj o lekkostrawności

Dania, które przygotowujesz dla swojego kilkulatka, nie tylko powinny być skomponowane z produktów o wysokiej wartości odżywczej, ale także muszą być zdrowo przyrządzone. Dbaj zatem o to, by posiłki spożywane przez twoją pociechę były lekkostrawne, czyli gotowane, pieczone i duszone. Wystrzegaj się w tym okresie podawania dziecku potraw smażonych. Przygotowując dania z drobiu, usuwaj z mięsa tłuszcz i skórę. Z kolei  z chudego czerwonego mięsa rób pulpety lub pastę mięsno-warzywną. Bardzo ważne jest również to, byś unikała solenia przygotowywanych dla dziecka potraw. Smak posiłków podkreślaj raczej ziołami i naturalnymi przyprawami.